My stories during the trip

December 09, 2006

Grouse Mountain


De eerste week zit erop, Oef !! Nu kan het echte werk beginnen. Ik heb al een aantal lessen gegeven en t begint alsmaar toffer te worden. 1 Nadeel; Het gebied begint wel wat tegen te steken, Er zijn maar twee echte liften, en vandaag heeft het gans de dag geregend hierboven. Gevolg Papboarden en druipnatte kleren.


Van Alaska zal er niet veel in huis komen aagezien ik maar twee dagen verlof heb per week. De enige extra dagen kan ik dus beter besteden om ergens "dichtbij" een resort te gaan berijden. Met dichtbij verstaan ze hier wel niet Brussel-Gent, eerder Brussel-Parijs. Andere opvallende zaken; Meeste mensen rijden hier met Pick-ups, Roken is uit den boze, Alcohol is ofwel heel duur, ofwel moet je het kopen in speciale shops voor 18u. "Dude" en "Kicking" zijn hier basis stopwoordjes. En integendeel tot de alpen ligt hier wel veel sneeuw...






4 comments:

Anonymous said...

Heeey monsieur Fil,

'Bonjour, ici Liesbeth de la société N.,je pourrais parler à quelqu'un de la comptabilité...' vloeit tegenwoordig al vlotjes uit mijn mond. Jaja, de tweede maand bij N is in zicht, nog iets meer dan 40 jaar te gaan ;-)! Wihaa.
Alles nog dik in orde hoor. We hebben er sinds vorige week zelfs een nieuwe collega bij! Galya snelt ons ter hulp tot eind december.
DSO was iets minder in november dus ja, ik vrees dat je zult moeten terugvliegen. Alhoewel, je hebt er een goei soepje van gemaakt bij T.! Beb en ik waren bijna persoonlijk richting Canada gevlogen om je bij je kraag terug te sleuren. Maaar...super zoals ik ben, heb ik het bijna helemaal opgelost (met veel dank aan ons Bernadette weliswaar - het vermelden waard!)
Je moet het ons vergeven, maar met je gevangenisavontuur hebben we toch heel even eeeenoorm hard gelachen, mijn buikspieren doen er nog zeer van! Allesinds een belevenis om nooit meer te vergeten.
Voor de rest zijn we natuurlijk zeer tevree dat alles prima verloopt en dat je van die prachtige uitzichten kan genieten. Inderdaad iets beter dan ons verrukkelijk kanaalzicht.
Ik ga het hierbij laten zodat ik nog genoeg gesprekstof over heb de komende 5 maanden en 19 dagen ongeveer.
Ik wens je uit naam van de hele AR nog een zeer aangenaam verblijf toe! Hopelijk geniet je er van zodat je snel weer in vorm bent om ons terug te komen vergezellen :-)! (mopjeflauwfopje)

Megagroeten uit het verre, kleine België,

Liesbeth en co

Unknown said...

Sylvain Geel

ben je nu gesponserd door Nashuatec? en dien je een vlag te plaatsen boven op de top ?

Gr Tom

Unknown said...

Sylvain Geel

ben je nu gesponserd door Nashuatec? en dien je een vlag te plaatsen boven op de top ?

Gr Tom

Sylvain Geel said...

Heey Eerwaarde ex-collega's,

Keineig om dees berichtjes te lezen van ulle, Keineig ook om nog is "Keineig" te kunnen gebruiken. Na weken Engels spreken, doet het altijd deugd om het onderste dialect uit de kan te kunnen halen.
Wat betreft die soep moogt ge nog van geluk spreken dat ik er geen Canadese Zalmsoep heb van gemaakt, of anders zal uw kraag eerder dan de mijne gesleurd worden. Wat bedoelt ge trouwens met "T"? CCL's van mij of van Elisabeth.Ik ben niet meer op hoogte van de laatste vaktermen-update, ziet u. Alleh jullie worden wakker dus ik kan gaan slapen. Houdt het daar goed op mijn bureau, beleefd zijn tegen de klantjes, en ja Tom zodra de storm hier over is ga ik in volledige outfit op den berg staan.
Ghi- Ghi