My stories during the trip

December 15, 2006

Vancouver in Chaos


Jan mijne man, dat het weer hier anders is, is mij nu wel duidelijk geworden. Wat begon met een briesje vorig weekend is nu geeindigd met een weekje storm. Af en toe wat sneeuw maar vooral Wind met de grote "Deubel Joe". Maandag & dinsdag had ik weer vrij, en een mooi plan uitgestippeld om Tofino te gaan bezoeken op Vancouver island (dit eilandje mag je wel zeker zo groot rekenen als ons Vlaamsche land). Tofino ligt aan de Pacific Ocean en is hierdoor bekend voor haar Long Beach surfparadijs zowel 's zomers als winters. Niet veel van gezien want de omvallende boom-mastedonten brachten roet in het eten. We mochten terugkeren in den bos en onderweg kwamen we nog een paar Mega-kaloefers van bomen tegen die lagen te slapen waar wij eerder in de file stonden. Nanaimo werd het alternatief en we kregen gelukkig het geld terug van de verloren busrit.


Al die weergoden hebben er ook voor gezorgd dat de toeristen wegbleven uit "Grouse" en wij dus niet naar boven moesten. Zaterdag en zondag weer wel werken en Maandag en dinsdag is het plan om dichterbij te blijven en een resortje van mijn lijst te schrappen, Whistler of Mt Baker, afhankelijk van de weer condities.


Het couchsurfen zit er bijna op want na t weekend trek ik in bij 3man en een collega-instructrice. Ze hebben nog een kamertje op overschot op 10 minuten van het werk voor 2 keer een appel en een ei. Dit zou zijn tot en met februari. Dik in orde.


Voor wie nog niet overtuigd is om Canada te bezoeken. In 70% van de gebieden in Britisch Colombia kan ik gratis dagpassen arangeren. T' is maar dat ik het u gezegd heb.


Enfin ik ga tukske doen en morgen weer windboarden.


2 comments:

elbo said...

hallo Sillie

Wees daar maar voorzichtig met zo'n weer, en doe uw sjaal aan dat ge niet verkouden wordt. (grapje). Avontuurlijk zeg wat gij daar allemaal meemaakt. Weet ge wat,ik begin een beetje jaloers te worden maar ik gun het je van harte en ik hoop dat ge al die mooie dingen in je hart koestert zodat ge later de mooiste herinneringen zult kunnen doorvertellen. Geniet er ten volle van. Preek van je mama.

marcel said...

Hallo sillie
Hoe gaat het daar in Canada.
Bij ons is het nog altijd een beetje herfst temperaturen rond de 10°C en grijs. Van sneeuw of vorst sprrekt men hier nog niet. Hopelijk ligt er in Frankrijk al wat sneeuw wij vertrekken 7 januari naar Alpe d'huez met de bende van Nonkel Kris (10 man).
Groetjes en tot later.